W Sarnowie ma powstać największy park inwestycyjny w województwie śląskim. Park Inwestycyjny Psary będzie największym tego typu centrum logistycznym w kraju. Plany już są, teraz trzeba poczekać na opinię Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach oraz Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Dąbrowie Górniczej w zakresie przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko.
Gdzie dokładnie powstanie park inwestycyjny i bezkolizyjny węzeł?
- Węzeł ma powstać w okolicy "Chaty zalipie" przy DK 86. Inwestor w tym miejscu zamierza wybudować wiadukt, przeprowadzając ruch ponad drogą krajową DK 86 oraz dwa ronda po obu stronach drogi. W projekcie ujęte jest także utworzenie podziemnego przejścia dla pieszych pod drogą krajową w okolicy ul. Podgórnej. Ronda będą zapewniały komunikację w kierunku ul. Akacjowej w Psarach oraz ul. Głównej w Sarnowie - tłumaczy Tomasz Sadłoń, wójt gminy Psary.
- Pasy włączeniowe węzła wymuszają zamknięcie bezpośredniego zjazdu z drogi krajowej na ul. Podgórną i na ul. Szkolną w Sarnowie, co będzie skutkowało wprowadzeniem dodatkowych rozwiązań komunikacyjnych, aby zapewnić swobodny dojazd do tych ulic - tłumaczy wójt.
- Projekt nam się podoba, ale przede wszystkim chodzi mi o to, żeby nie ucierpieli na tym mieszkańcy. Dlatego informujemy mieszkańców z detalami o inwestycji. Oczywiście jeszcze Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad musi wydać pozwolenie na budowę. Dzięki temu centrum logistycznemu poprawi się również struktura dochodów gminy - zapewnia Sadłoń.
Na końcu ul. Szkolnej powstanie zatoka do zawracania dla samochodów oraz szkolnego gimbusa, a także chodnik łączący ul. Szkolną z ul. Podgórną. Od węzła będzie biegła droga w kierunku ul. Akacjowej - projekt przewiduje wybudowanie jej do mniej więcej połowy wzniesienia, aby zapewnić dojazd do terenów inwestycyjnych. Obecnie jedynymi większymi przedsiębiorstwami zatrudniającymi mieszkańców gminy jest Kombinat Rolniczy i tartak w Gródkowie, który zatrudnia 60 osób. Centrum logistyczne w Sarnowie, to także szansa na nowe miejsca pracy.
- Nieruchomość jest także w pełni przygotowana pod realizacje inwestycji logistyczno-magazynowo-produkcyjnej, bo posiada miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego oraz pozwolenie na budowę obiektów do łącznej powierzchni 700 tysięcy metrów kwadratowych - tłumaczy Tomasz Rąba, dyrektor Marketingu i Sprzedaży w Grupie Kapitałowej DL Invest Group.
- Park Inwestycyjny Psary jest uzbrojony we wszelkie niezbędne media, które są doprowadzone do granicy działki. Obecnie w ramach realizacji pierwszego etapu, obejmującego powierzchnię 100 tysięcy metrów kwadratowych, ma powstać jeden z obiektów warz z infrastrukturą i stacją paliw - dodaje Raba. O wynikach spotkania z mieszkańcami gminy Psary oraz inwestorem poinformujemy w kolejnym numerze naszego tygodnika.
Zagłębie potęgą
Jeśli budować dziś centra logistyczne i terminale przeładunkowe, to tylko w Zagłębiu. Dlaczego?
Bo właśnie tu przecinają się drogi krajowe nr 1 i 94, blisko stąd do autostrady A4, lotniska w Pyrzowicach, a na Daleki Wschód kontenery można wysłać w Sławkowie. W Zagłębiu mamy aż sześć terminali, centrów logistycznych, a budowa siódmego zakończy się w połowie kwietnia 2012 roku. Pięć z nich obsługuje transport drogowy (cross-dock). W Dąbrowie Górniczej jest centrum magazynowe ProLogis. W samej Czeladzi są już dwa. Kolejne centra logistyczne mieszczą się w Sosnowcu i Będzinie.
Co ciekawe, jeden terminal do przeładunku towarów i ich dalszej dystrybucji z ośmioma rampami jest w stanie obsłużyć 190 samochodów na dobę. Ten który powstał w ubiegłym roku ma trzydzieści ramp i w ciągu doby będzie w stanie przyjąć aż 720 samochodów.
Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?