Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wymieniają tor kolejowy na Piekle w Dąbrowie Górniczej. Pociągi pojadą tam 60 kilometrów na godzinę

Tomasz Szymczyk
Tomasz Szymczyk
Trwają prace związane z wymianą toru kolejowego w rejonie dawnej stacji Dąbrowa Górnicza Piekło między Pogorią III a Pogorią I. Jeżdżą tędy pociągi towarowe z węglem do elektrowni Łagisza. Aby zapewnić dostawy surowca, prace toczą się tylko w weekendy. Wymieniony zostanie tor na całej linii łączącej stacje Dąbrowa Górnicza Ząbkowice i Będzin Łagisza.

Linia kolejowa nr 183, bo o niej mowa, prowadziła kiedyś ze stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice przez Dąbrowę Górniczą Piekło, Będzin Łagiszę, Gródków i Wojkowice do Brzezin Śląskich. Odcinek zagłębiowski powstawał etapami od 1910 do 1918 roku, tory do Brzezin Śląskich otwarto w czasie II wojny światowej. Przez wiele lat, aż do 1981 roku, funkcjonował tutaj ruch pasażerski. W rejonie przejazdu kolejowego na Piekle wciąż dostrzec można dawne perony. Po 1989 roku zaprzestano ruchu między Wojkowicami a Brzezinami. Ruch znacznie osłabł również po likwidacji kopalń Jowisz i Grodziec, a także kopalni piasku Kuźnica Warężyńska. Ale linia wciąż jest potrzebna, bo to dzisiaj jedyny kolejowy dojazd do elektrowni Łagisza, która musi mieć zapewnione dostawy węgla.

Kilka razy w tygodniu pociągi towarowe z węglem wjeżdżają na stacji Dąbrowa Górnicza Ząbkowice na linię nr 183 i jadą do stacji Będzin Łagisza, a stamtąd po zmianie kierunku na bocznicę elektrowni. Używany jest także tor z Łagiszy w kierunku Wojkowic. Linia jest na tyle ważna, że PKP Polskie Linie Kolejowe zdecydowały się na remont. W niedzielę wymieniano tory w rejonie posterunku Dąbrowa Górnicza Piekło, jednakże metamorfozę przejdzie cała linia z Ząbkowic do Łagiszy. Etapami, bo prace będą się toczyć aż do sierpnia.

- Roboty rozpoczęły się na początku kwietnia i potrwają do połowy sierpnia. Prowadzone są wyłącznie w weekendy, żeby ciągłość dostaw do elektrowni Łagisza była zachowana. Prace obejmują wymianę torów na odcinku 7 km od Dąbrowy Górniczej Ząbkowic do Będzina Łagiszy. Efektem prac będą lepsze możliwości przewozów towarowych, dzięki podniesienie prędkości pociągów do 60 km/h. Zwiększy się też bezpieczeństwo ruchu kolejowego - mówi "DZ" Katarzyna Głowacka z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Dąbrowa Górnicza jest więc miastem, w którym wiele dzieje się jeśli chodzi o transport kolejowy. Przypomnijmy, że trwa już wielka przebudowa stacji i jej okolic w centrum miasta, a niebawem rozpoczną się prace w rejonie dworca w Gołonogu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Wymieniają tor kolejowy na Piekle w Dąbrowie Górniczej. Pociągi pojadą tam 60 kilometrów na godzinę - Dąbrowa Górnicza Nasze Miasto

Wróć na bedzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto