Dzięki temu grupa PKP ma co miesiąc wnosić 1,5 mln zł przychodu do sławkowskiej spółki. Marzenia o rozszerzeniu biznesu na dalekowschodnie szlaki handlowe mogą się więc w końcu spełnić. To także szansa na nowe miejsca pracy.
- W spółce pracują 104 osoby - mówi Rafał Klabuhn, prezes spółki Euroterminal Sławków. - Docelowo planujemy zatrudnić jeszcze 130 pracowników. Jednak w dużej mierze zależy to od ilości zleceń, które będziemy realizować - dodaje.
Podpisany został też wniosek o dofinansowanie kolejnego etapu inwestycji w Sławkowie. Jej całkowita wartość to ponad 50 mln zł. Kwota, o jaką ubiega się spółka to ponad 22 mln zł. W planach jest m.in. wydłużenie płyty kontenerowej o 350 m. Wtedy na 700 m powierzchni będzie można rozładowywać składy pociągów bez ich dzielenia na kilka części. Priorytetem jest także budowa drogi łączącej Euroterminal z DK 94 i DK 1. Wsparcie finansowe zadeklarował tutaj również Bogusław Śmigielski, marszałek województwa śląskiego.
Euroterminal jest usytuowany na styku najdalej na zachód wysuniętego odcinka linii kolejowych o szerokim rozstawie toru i linii funkcjonujących według standardów europejskich. I właśnie ta uniwersalność daje Sławkowowi ogromne atuty. Niedaleko znajdują się też dwa lotniska - w Katowicach-Pyrzowicach i w Krakowie-Balicach.
Co się tu dzieje
2004 rok to początek przekształceń dawnego terminala przeładunkowego w nowoczesne centrum logistyczne. Wtedy liczba przeładunków wynosiła mniej niż 10 tys. rocznie. Dziś jest to już ponad 80 tysięcy. W swojej ofercie Euroterminal ma przeładunek kontenerów, towarów paletyzowanych, produktów stalowych, towarów masowych. Zajmuje się kompleksową obsługą spedycji towarów w kraju i za granicą. Jest tutaj także agencja celna.
Sławków już jest atutem
Z Elżbietą Bieńkowską, minister rozwoju regionalnego, rozmawia Katarzyna Domagała
Euroterminal Sławków ma stać się jednym z najważniejszych miejsc na polskiej mapie biznesowej. Dlaczego akurat to miasto?
To jest oczywiste. Od 1995 roku, uczestnicząc w różnych pracach związanych z rozwojem województwa śląskiego, zawsze mówiłam o Sławkowie. Tutaj jest koniec szerokiego toru. Jedyne miejsce w Polsce, łączące nas z rynkiem wschodnim. I to bardzo szeroko rozumianym. Nie tylko z Rosją, a przede wszystkim z Chinami.
Czy inwestycja w transport kolejowy ma szanse powodzenia?
Ludzie związani z koleją i mieszkańcy miast powinni być przekonani, że transport kolejowy w Polsce powinien być szerzej wykorzystywany. Sławków jest atutem woj. śląskiego. Jest szansą na zwiększenie wymiany towarowej oraz na pobudzenie gospodarki. I widać, że to się sprawdza.
Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?