Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

W Czeladzi urzędnicy dostarczają decyzje podatkowe. Kiedy mogą zapukać do drzwi mieszkańców?

OPRAC.:
Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Pracownicy Urzędu Miasta w Czeladzi rozpoczęli doręczanie mieszkańcom Czeladzi decyzji w sprawie wymiaru podatków za 2022 rok 

Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Pracownicy Urzędu Miasta w Czeladzi rozpoczęli doręczanie mieszkańcom Czeladzi decyzji w sprawie wymiaru podatków za 2022 rok Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE UM Czeladź/PAS
Pracownicy Urzędu Miasta w Czeladzi rozpoczęli doręczanie mieszkańcom Czeladzi decyzji w sprawie wymiaru podatku od nieruchomości, w sprawie wymiaru łącznego zobowiązania pieniężnego oraz decyzji w sprawie podatku rolnego. Kiedy mieszkańcy mogą się spodziewać urzędników w domach?

Decyzje roznoszone są bezpośrednio do miejsca zamieszkania podatników, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 15.30 do 20, w piątki od godziny 14 do 20 i w soboty od godziny 9 do 20. Zgodnie z przepisami Ordynacji podatkowej, w przypadku nieobecności adresata w mieszkaniu pisma doręcza się, za pokwitowaniem, pełnoletniemu domownikowi, sąsiadowi lub dozorcy domu, gdy osoby te podjęły się oddania pisma adresatowi.

W razie niemożności doręczenia pisma będzie ono dostarczone za pośrednictwem operatora pocztowego - Poczty Polskiej. Terminy płatności poszczególnych rat podatku od nieruchomości i rolnego za rok 2023 upływają w następujących terminach:

  • I rata podatku do 15 marca br.
  • II rata podatku do 15 maja br.
  • III rata podatku do 15 września br.
  • IV rata podatku do 15 listopada br.

W przypadku kwoty podatku nieprzekraczającej 100 zł rocznie, podatek płatny jest jednorazowo w terminie I raty podatku, czyli do 15 marca br.

W przypadku niedoręczenia decyzji co najmniej na 14 dni przed terminem płatności pierwszej raty podatku, termin płatności podatku wynosi 14 dni od dnia doręczenia decyzji ustalającej wysokość zobowiązania podatkowego.

Doręczyciele – pracownicy urzędu, posiadają legitymacje służbowe, wydane przez burmistrza miasta Czeladź. Można je zweryfikować z dowodem osobistym. Osoby te doręczają jedynie decyzje podatkowe, nie pobierają one przy tym żadnych opłat.

Wszelkie opłaty można wnosić:

  • w kasie Urzędu Miasta Czeladź, ul. Katowicka 45 (poniedziałek - piątek 7.30-12.00) – nie ponosząc dodatkowych opłat. Wpłat można dokonywać zarówno w formie gotówkowej jak i bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej,
  • w opłatomacie, znajdującym się przy głównym wejściu do budynku Urzędu Miasta. Wpłat można dokonywać zarówno w formie gotówkowej jak i bezgotówkowej przy użyciu karty płatniczej,
  • przelewem bankowym na numery indywidualnych kont bankowych widniejące na decyzjach wymiarowych,
  • przelewem bankowym na rachunek Urzędu Miasta Czeladź: ING Bank Śląski nr konta 55 1050 1269 1000 0008 0214 7587.
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bedzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto