Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Używany Hyundai i20 III (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Hyundai
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?

Spis treści

Używany Hyundai i20 III. Nadwozie/wnętrze

Poprzednie generacje modeli i20 (oraz innych modeli tej marki) niemal kompletnie nie wyróżniały się z tłumu. Poprzedni model i20 niemal całkowicie wtapiał się w tłum, ale nowa generacja, w odpowiedniej konfiguracji, z pewnością zwróci uwagę wielu zaciekawionych kierowców i przechodniów. Zresztą większość nowych modeli marki Hyundai rzuca się w oczy. Nie jest tak awangardowo jak w elektrycznych Ioniq 5 i 6, ale naprawdę – ten mały i20 wygląda świetnie. Mamy mnóstwo ostrych, dynamicznych linii, agresywnie narysowane światła, dużą, lakierowaną na czarno osłonę chłodnicy, sportowe akcenty (szczególnie w wersji N Line), ładne wzory aluminiowych felg i sporo ciekawych akcentów stylistycznych. Trochę szkoda, że producent musiał w kilku miejscach ciąć koszty, bowiem z tyłu, gdyby zamiast odblasków zastosować listwę LED, byłoby fantastycznie!

Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Hyundai

Również we wnętrzu nie ma na co narzekać i pomijając raczej tanie, twarde materiały, projekt, wykonanie i spasowanie zasługuje na bardzo wysokie noty. Jest spory ekran systemu info-rozrywki, który wystaje ponad obrys deski rozdzielczej, ale ramka jest ładnie wyprofilowana i wpisana w stylistykę. Niżej zastosowano prosty, ale nowocześnie wyglądający panel klimatyzacji oraz tradycyjną konsolę środkową z ładnym, klasycznym lewarkiem skrzyni biegów i kilkoma przyciskami funkcyjnymi. Świetnie wygląda panel biegnący przez całą szerokość kokpitu, który skrywa w sobie nawiewy. Wygląda to dość futurystycznie i nadaje wnętrzu nowoczesnego charakteru. Fotele są obszerne, nieźle trzymają na boki i mają szeroki zakres regulacji. Na kanapie jest raczej ciasno, ale nie jest to powód do narzekań w tym segmencie. Na plus należy zaliczyć niewysoki tunel środkowy oraz dostęp do portu USB z tyłu. Bagażnik również nie posiada zbyt wielu udogodnień, ale ma przyzwoitą pojemność – od 352 do 1165 litrów.

Używany Hyundai i20 III. Silniki/układ napędowy

Oferta silnikowa nie jest zbyt obszerna, ale rozstrzał mocy jest naprawdę imponujący. Podstawą jest silnik 1.2 MPI o mocy 84 KM i momencie obrotowym 118 Nm, który zapewnia podstawową dynamikę i niezłą ekonomię spalania – średnio około 5,6 l/100 km. Alternatywą jest silnik 1.0 T-GDI o mocy 100 KM, również w wersji z instalacją miękkiej hybrydy 48V. Moc 100 KM i moment obrotowy 172 Nm dość nieźle radzą sobie z tym małym autem, oferując przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,4 sekundy oraz prędkość maksymalną 188 km/h przy średnim spalaniu na poziomie 5,4 l/100 km. Po drugiej stronie skali mamy model i20 N, czyli piekielnie szybkie małe auto dla bardzo wymagających kierowców. Pod maską pracuje silnik 1.6 T-GDI o mocy aż 204 KM i momencie obrotowym 275 Nm. W tym przypadku moc przekłada się na świetne osiągi – od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy i prędkość maksymalna aż 230 km/h. Spalanie również nie jest złe i wynosi około 7,2 l/100 km w cyklu mieszanym.

Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Hyundai

Używany Hyundai i20 III. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Popularne usterki? Hyundai i20 to w zasadzie nowe auto, które nie doczekało się żadnych niepokojących historii czy problemów. Bazowy silnik jest dość słaby, choć odporny na eksploatację i nadający się do instalacji LPG. Warto zatem dokładnie sprawdzić działanie instalacji, jej wykonanie i czy wszystko jest zrobione zgodnie ze sztuką. Materiały we wnętrzu są dość twarde, ale odporne, więc wystrzegajmy się mocno wyeksploatowanych i zniszczonych sztuk.

W dniu publikacji artykułu na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 70 ogłoszeń dotyczących Hyundaia i20 III. Przykładowo model z 2021 roku z silnikiem 1.2 MPI i przebiegiem 45 000 kilometrów to koszt około 55 000 złotych. Za około 120 000 złotych kupimy model z tego samego roku, ale w odmianie N Performance i z przebiegiem 15 000 kilometrów.

Używany Hyundai i20 III. Podsumowanie

Hyundai i20 III to wciąż świeże auto, które co prawda niedawno przeszło lifting, ale kupując nawet model z pierwszego roku produkcji mamy gwarancję, że dostaniemy nowoczesne, świetnie wyposażone, dobrze prowadzące się i oszczędne auto.

Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa
Hyundai i20 to jedna z najciekawszych propozycji na rynku samochodów z segmentu B. Niezwykle ciekawy wygląd, świetne prowadzenie, szeroka oferta silnikowa i bogate wyposażenie, a to wszystko w rozsądnej cenie. Czym charakteryzuje się ten model i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza? Hyundai

Używany Hyundai i20 III zalety:

  • świetna stylistyka, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia (np. N Line);
  • bardzo dobrze wykonane i zaprojektowane wnętrze;
  • auto, które bardzo dobrze trzyma wartość (choć cena zakupu jest przez to wysoka);
  • oszczędne, choć nieszczególnie dynamiczne silniki bazowe;
  • fantastyczna, choć droga odmiana N Performance.

Używany Hyundai i20 III wady:

  • bazowy silnik 1.2 MPI jest trochę zbyt ospały;
  • wnętrze jest ciekawe, ale bardzo plastikowe;
  • mimo wszystko – skromny wybór jednostek napędowych.

Używany Hyundai i20 III opinie

Krystian z Kwidzynia
Hyundai i20 III jest naprawdę imponujący! Jego nowoczesny design przyciąga uwagę na drodze, a także oferuje komfortowe wnętrze z wygodnymi siedzeniami i intuicyjnym układem deski rozdzielczej. Silnik jest wystarczająco mocny, aby poradzić sobie z codzienną jazdą miejską, a zarazem oszczędny w zużyciu paliwa. Dodatkowo, system multimedialny jest łatwy w obsłudze, a systemy bezpieczeństwa zapewniają spokój podczas jazdy. Ogólnie rzecz biorąc, Hyundai i20 III jest świetnym wyborem dla tych, którzy szukają solidnego i stylowego samochodu kompaktowego.

Paweł z Mławy
Mam mieszane uczucia co do Hyundaia i20 III. Z jednej strony, jest to niewątpliwie samochód, który oferuje wiele za swoją cenę. Jest przestronny, wyposażony w wiele nowoczesnych funkcji i ma dobre osiągi na drodze. Jednakże, nie jestem zadowolony z jakości materiałów użytych we wnętrzu. Wydają się one tanie i niezbyt solidne. Ponadto, niektóre elementy wykończenia mogłyby być lepiej spasowane. Jeśli masz ograniczony budżet i szukasz samochodu z dobrym stosunkiem jakości do ceny, i20 III może być dla Ciebie, ale jeśli oczekujesz wysokiej jakości wykończenia i luksusowego wnętrza, lepiej poszukać innych opcji.

Patryk z Sopotu
Hyundai i20 III to świetny samochód dla osób szukających kompaktowego auta z dużą ilością miejsca. Jego wnętrze jest wygodne, a tylna kanapa oferuje wystarczającą przestrzeń dla pasażerów. Pod względem osiągów, samochód jest wystarczająco szybki i sprawnie radzi sobie w mieście. Jest również oszczędny w zużyciu paliwa, co jest ogromnym plusem. System multimedialny jest intuicyjny i łatwy w obsłudze, a systemy bezpieczeństwa dają poczucie pewności na drodze. Ogólnie rzecz biorąc, jestem bardzo zadowolony z Hyundaia i20 III i polecam go innym, którzy szukają niezawodnego i przestronnego samochodu kompaktowego.

Wybrane jednostki napędowe w Hyundai i20 III:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.2 MPI

1197 ccm

84 KM

118 Nm

173 km/h

13,1 s

5,6 l/100km

127 g/km

1.0 T-GDI 48V

998 ccm

100 KM

172 Nm

188 km/h

10,4 s

5,4 l/100km

123 g/km

1.6 T-GDI (N Performance)

1598 ccm

204 KM

275 Nm

230 km/h

6,2 s

7,2 l/100km

155 g/km

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używany Hyundai i20 III (2020-obecnie). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na bedzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto