Wykorzystując obserwacje przyrodnicze i technologię cyfrową, uczniowie z SP nr 4 chcą poznać zwyczaje ptaków, nauczyć się rozpoznawania ich gatunków, utrwalać istotne elementy ich życia, w tym: zachowania społeczne, nawyki żywieniowe, zachowania godowe i opiekę nad młodymi.
- Chcemy zainstalować kamery w budkach lęgowych i karmnikach. Zgromadzony materiał wizualny można będzie oglądać w aplikacji telefonicznej lub na tablicach multimedialnych w klasach szkolnych. Ciekawe i istotne momenty z życia ptasich mieszkańców ogrodu szkolnego poddane zostaną obróbce cyfrowej w programie Pisaca, Black Magic. Za pomocą sekwencji poklatkowych powstaną filmy które wykorzystane będą jako pomoc dydaktyczna na zajęciach przyrodniczych, zwłaszcza w klasach młodszych. Dodatkowo na stronie internetowej oraz profilu facebookowym szkoły udostępniony będzie kod dostępu do aplikacji mobilnej dla zainteresowanych życiem ptaków w ogrodzie szkolnym: uczniów, rodziców i społeczności lokalnej - opowiada nauczycielka Beata Witkowska, która koordynuje pracę dzieci.
Pomysł uczniów z Będzina znalazł się wśród 60 projektów nagrodzonych przez jury w 12. edycji ogólnopolskiego konkursu “Projektanci edukacji”, przeznaczonego dla nauczycieli i uczniów szkół podstawowych oraz średnich, którzy chcą realizować ciekawe projekty edukacyjne i szukają dla nich wsparcia finansowego oraz merytorycznego. W tym roku rywalizowali ze sobą uczniowie z 419 szkół. Dodatkowe 15 grantów powędruje do uczniowskich grup projektowych, które wygrały w ogólnopolskim głosowaniu internautów - oddano w nim ponad 142 tysiące głosów! Łączna pula nagród finansowych w pierwszym etapie wyniosła 75 tys. zł.
Już od 12 lat konkurs Projektanci Edukacji pomaga uczniom realizować ciekawe projekty naukowe, społeczne, ekologiczne oraz kulturalne. Od 2009 roku do konkursu zgłoszono prawie 6 tysięcy pomysłów, a mimo to w każdej edycji dzieci i młodzież zaskakują nas swoją kreatywnością, otwartością na potrzeby innych, chęcią odpowiedzi na wyzwania otaczającej ich rzeczywistości - komentuje Małgorzata Jankowska, koordynatorka inicjatyw odpowiedzialnych społecznie w wydawnictwie Nowa Era i jurorka konkursu “Projektanci edukacji”.
- W tym roku uczniowie pokazali nam, że dobry projekt edukacyjny nie musi być skomplikowany ani spektakularny w realizacji. Duże zmiany zawdzięczamy często nawet mikro działaniom. Ważne są za to dobrze określony cel, wspólna praca w grupie, współdzielenie się zasobami, możliwość odkrywania swoich mocnych stron i działanie dla wspólnego dobra - dodaje Małgorzata Jankowska.
Obecnie trwa drugi etap konkursu “Projektanci edukacji”, w którym będzie oceniany sposób realizacji zgłoszonych wcześniej pomysłów. Mogą wziąć w nim udział nie tylko uczniowskie zespoły projektowe nagrodzone grantami finansowymi w pierwszym etapie konkursu, ale także wszyscy pozostali uczestnicy 12. edycji konkursu. Na realizację projektów i przedstawienie wyników jury konkursowemu, uczniowie i nauczyciele mają czas do 20 kwietnia tego roku. 18 maja jury ogłosi zwycięzców drugiego etapu konkursu i przyzna im pięć Złotych Grantów po 2000 zł każdy, ufundowanych przez organizatora konkursu - wydawnictwo Nowa Era.
Dodatkowo spośród uczestników drugiego etapu konkursu miesięcznik Focus i serwis Focus.pl wybiorą jeden najlepszy według nich projekt. Redakcja przeprowadzi wywiad z członkami zwycięskiego zespołu i zaprezentuje ich projekt w specjalnym materiale opublikowanym na łamach miesięcznika Focus.
Uczestnicy konkursu “Projektanci edukacji” cały czas mogą liczyć na wsparcie merytoryczne organizatora - czekają na nich liczne materiały merytoryczne, m.in e-booki, webinary i artykuły eksperckie, zgromadzone na dedykowanej stronie internetowej https://projektanciedukacji.pl. Dostępna jest na niej również pełna lista pomysłów nagrodzonych w pierwszym etapie konkursu.
Archeologiczna Wiosna Biskupin (Żnin)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?