Co się zmieniło? Pracę objęły m.in. wymianę 5,130 km nawierzchni torowej oraz 10 rozjazdów kolejowych, wykonanie prawidłowego odwodnienia stacji kolejowej Sławków, przebudowę mostu i przejazdu drogowo – kolejowego w obrębie stacji, kompleksową przebudowę sieci trakcyjnej nad wszystkimi torami i przejściami rozjazdowymi w obrębie stacji kolejowej Sławków.
Do tego doszła zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów we wszystkich torach stacji (które zapewniają sprawne przewozy zimą), montaż nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa oświetlenia zewnętrznego na peronach stacji, budowa dwóch wyższych jednokrawędziowych peronów wyposażonych w powierzchnie antypoślizgową (zamiast jednego peronu wyspowego), budowa nowej w pełni skomputeryzowanej nastawni (obsługującej urządzenia sterowania ruchem kolejowym) oraz montaż systemu informacji dla podróżnych (nagłośnienie, gabloty z rozkładem jazdy, tablice z nazwą stacji, nr peronu i toru).
Są także inne udogodnienia dla podróżnych, takie jak ławki, balustrady, nowe oznakowania, pochylnia dla podróżnych z ograniczonymi możliwościami poruszania się. To wszystko główne elementy robót budowlanych zrealizowanych w ramach ukończonej inwestycji pn.: „Wykonanie przebudowy infrastruktury kolejowej stacji Sławków w ramach projektu inwestycyjnego pn.: „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.”.
Inwestycja zrealizowana została przez konsorcjum wykonawcze: ECO-BAZA Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Stanisław Łukasiewicz – Przedsiębiorstwo „STOR” Sp. z o.o. Inwestorem była spółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., działająca za pośrednictwem swojej jednostki organizacyjnej, czyli Centrum Realizacji Inwestycji Region Śląski z siedzibą we Wrocławiu w oparciu o umowę zawartą 21 lutego 2019 r. Wartość inwestycji opiewała na kwotę 42 mln 672 tys. 472, 10 zł brutto i została w całości sfinansowana ze środków budżetowych. Umowa była wykonywana formule „projektuj i buduj” co oznacza, iż konsorcjum wykonawcze realizowało roboty budowlane na podstawie opracowanej przez siebie dokumentacji projektowej.
Wykonana przebudowa stacji Sławków podniesie komfort obsługi podróżnych. Dzięki inwestycji sprawniejszy będzie również przewóz towarów, w tym również pomiędzy Azją a Europą, dzięki rewitalizacji wjazdu na bocznicę LHS (Linia Hutnicza Szerokotorowa). W Sławkowie na linii LHS znajduje się Euroterminal, który zapewnia międzynarodowy przewóz towarów. Dzięki wykonanym robotom zwiększy się jakość i poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym dzięki osiągnięciu parametrów eksploatacyjnych oraz cech użytkowych zgodnych z przyjętą kategorią linii kolejowej.
Oto istotne zmiany:
- prędkość maksymalna dla pociągów pasażerskich: 120 km/h,
- prędkość maksymalna dla pociągów towarowych: 80 km/h,
- długość pociągów: 700 m,
- długość peronu: 150 m.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?