W czasie prac remontowych, które trwały przez cały czas, także, jeśli pozwalały na to warunki atmosferyczne, w okresie jesienno-zimowym, na kierowców czekały utrudnienia. Jezdnia w tym miejscu była zawężona do jednego pasa ruchu, pojawiał się na niej ciężki sprzęt. To wszystko sprawiało, że trzeba było zachować szczególną ostrożność, a jazda nie była płynna.
Przywrócenie docelowej organizacji ruchu stało się możliwe po rozbiórce przejazdów technologicznych pomiędzy jezdniami. Prace rozpoczęły się 12 lipca i trwały kilka dni. Podczas rozbiórki wyłączone były z ruchu lewe pasy ruchu na obu jezdniach, a kierowcy korzystali z prawych pasów ruchu na obu jezdniach DK86. Po zakończeniu tych prac ponownie dostępne są dwa pasy w każdym z kierunków ruchu oraz przejazd na skrzyżowaniu DK86 z ul. Polną.
Nowe mosty na DK86 zapewnią większe bezpieczeństwo
Budowę nowych mostów poprzedziło rozebranie istniejących obiektów. W ich miejscu powstały nowe, dostosowane do obowiązujących parametrów i nośności. Pierwszy most powstał w styczniu 2023 roku na jezdni w kierunku Katowic, a po przełożeniu na niego ruchu rozpoczęły się prace na sąsiednim obiekcie, na jezdni w kierunku Siewierza.
Jak informuje GDDKiA w ramach prac wykonana została także nowa nawierzchnia i elementy wyposażenia, korekta niwelety drogi oraz jej krawędzi na dojazdach do obiektów. Zadanie obejmowało także przebudowę skarp i umocnienie brzegów koryta rzeki Pagor w rejonie obiektów (bez ingerencji w część nurtową rzeki), budowę kanału technologicznego wzdłuż DK86 oraz budowę dojazdów do nowych obiektów.
Umowę na wykonanie tych wszystkich prac o wartości ponad 6,7 mln zł z firmą Primost Południe z Będzina GDDKiA podpisało w kwietniu ubiegłego roku.
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?