Patrząc na trwającą od prawie 20 miesięcy inwestycję faktycznie jest ona na finiszu, ale do jej pełnego zakończenia pozostało kilka drobnych prac wykończeniowych. Tak więc teraz to nimi zajmuje się Eurovia.
NA WYKOŃCZENIA I ODBIORY POTRZEBA JESZCZE KILKU MIESIĘCY
- To największa w historii naszego miasta inwestycja drogowa, kosztująca prawie 40 mln złotych, na którą składa się m.in. budowa sieci ścieżek rowerowych i centrów przesiadkowych. I choć inwestycja jest niemal gotowa i wszystkie ścieżki rowerowe już wykonane wykonawca wystąpił do miasta o przedłużenie terminu ostatecznego zakończenia do marca 2021oku. Trwają bowiem jeszcze stosunkowo drobne prace wykończeniowe oraz dodatkowo zlecone zadania a potem zaczną a się niełatwe odbiory i zatwierdzanie przez nasze służby wykonanych prac – poinformował Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.
A jak podkreśla będzie co sprawdzać i odbierać, bo zbudowanych zostało niemal 16 km ścieżek rowerowych, odnowionych zostało wiele kilometrów chodników, wybudowano kilkaset miejsc parkingowych, wymieniono ponad 100 lamp ulicznych. Przebudowane zostało torowisko na pętli tramwajowej w rejonie ul. Szpitalnej i Kombatantów, powstało kilka nowych zatok autobusowych, zbudowano rondo na ul. Szpitalnej, przebudowano skrzyżowanie na Katowickiej. Ponadto w trakcie prac, czasem zgodnie z projektem, ale najczęściej z konieczności wymieniono wiele sieci wodno-kanalizacyjnych, energetycznych i teletechnicznych.
KOŃCZĄ PRACE NA PĘTLI TRAMWAJOWEJ, STAWIAJĄ WIATY I STOJAKI DLA ROWERÓW
- Patrząc na ogromny zakres projektu i wiele niespodziewanych utrudnień oraz zleconych dodatkowych prac, a zwłaszcza na pandemiczny czas, czteromiesięczne opóźnienie tej ogromnej inwestycji nie jest tragedią – tłumaczy Zbigniew Szaleniec.
- Tym bardziej, że i prace wykończeniowe, i odbiory w żaden sposób nie będą już utrudniać życia mieszkańcom. Aktualnie trwają ostatnie prace wykończeniowe na pętli tramwajowej. W różnych częściach miasta montowane będą brakujące wiaty autobusowe, stojaki i wiaty dla wypożyczalni rowerów – dodaje.
Kontynuowane będzie również oznakowanie pionowe i poziome ścieżek rowerowych, malowanie pasów dla pieszych i rowerzystów. Kończy się też powoli, zlecona dodatkowo, przebudowa fragmentu przedłużenia ulicy 17 Lipca, między Biedronką a osiedlem Auby.
- W niecałe dwa lata dokonaliśmy w naszym mieście rewolucji drogowo-rowerowej, łączącej się z naprawą czy budową chodników oraz przebudową wielu innych elementów miejskiej i powiatowej infrastruktury drogowej. W dwa lata wykonaliśmy to, co zwykle w miastach realizuje się przez dekadę albo i dłużej. A ja już dziś mogę przeprosić za te wszystkie utrudnienia i zdecydowanej większości mieszkańców podziękować za związaną z tymi utrudnieniami wyrozumiałość – podsumowuje burmistrz Czeladzi.
Trzy nowe centra/węzły przesiadkowe pojawiły się u zbiegu ulic Szpitalnej i Kombatantów, Katowickiej i Dehnelów oraz w rejonie ul. Francuskiej i Nowopogońskiej. Wraz z nimi cała niezbędna infrastruktura, służąca kierowcom, pasażerom, pieszym, a także rowerzystom.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?