Dwa pociągi z Chin pełne sprzętu medycznego przyjechały do Sławkowa w lutym 2021. To wielki transport na zlecenie firmy Zarys z Zabrza

Dorota Niećko
Dorota Niećko

Wideo

W sumie ładunek zajął 4 tys. metrów sześciennych. Łącznie to 61 wielkich kontenerów. Pociągi jechały dwa tygodnie. Firma Zarys z Zabrza zorganizowała największą dostawę jednorazowego sprzętu medycznego we współpracy z A.P. Moller – Maersk. Dwa wypełnione środkami medycznymi pociągi z Chin w lutym dotarły do terminala w Sławkowie w powiecie będzińskim. W kontenerach były m.in. kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne i wyroby medyczne takie jak m.in. igły iniekcyjne i strzykawki konieczne do przeprowadzenia szczepień ochronnych przeciwko Covid-19.

To największe w historii polskiej służby zdrowia dostawy jednorazowego sprzętu medycznego przeznaczonego do walki z Covid-19. Dostawę zorganizował Zarys International Group. Asortyment stanowią środki ochrony indywidualnej, kombinezony ochronne, fartuchy chirurgiczne i wyroby medyczne, takie jak m.in. igły iniekcyjne i strzykawki konieczne do przeprowadzenia szczepień ochronnych przeciwko Covid-19.

W lutym 2021 roku specjalny transport kolejowy dotarł z Chin do Europy z produktami wspomagającymi walkę z pandemią koronawirusa. W drugim tygodniu lutego, dwa pociągi wypełnione specjalistycznym sprzętem medycznym dotarły do międzynarodowego Portu Przeładunkowego Małaszewicze.

Zapasy magazynowe zostały uzupełnione o 4 tys. metrów sześciennych towaru najwyższej jakości. Sprzęt trafi do dyspozycji polskich szpitali oraz Agencji Rezerw Materiałowych. Wcześniej, jesienią i zimą 2020, sprzęt sprowadzali ogromnymi samolotami - Jumbo Jetem i Rusłanem.

Oto komunikat firmy Zarys o wielkim transporcie kolejowym z Chin:

W ostatnich tygodniach grudnia rozpoczęły się szczepienia przeciwko Covid-19, sytuacja epidemiologiczna w Polsce jest jednak nadal poważna. ZARYS International Group od początku wybuchu pandemii, w odpowiedzi na potrzeby polskiego rynku medycznego dba o stałą dostępność środków zapewniających bezpieczeństwo personelu medycznego i pacjentów.

W minionym, 2020 roku poprzez most powietrzny rozpostarty pomiędzy Chinami, a Polską spółka sprowadziła do kraju blisko 20 000 m³ towaru. ZARYS prowadzi produkcję w Polsce, jednak ze względu na niegasnące potrzeby rynku to nie wystarcza. Wspieranie się produkcją chińską jest konieczne dla zachowania nieprzerwanych łańcuchów dostaw i zapewnienia odpowiednich stanów magazynowych. Kolejny rok walki z pandemią zapowiada się dla ZARYSU równie intensywnie, co poprzedni.

Przeprowadzenie tej operacji logistycznej, w tak krótkim czasie, wymagało podjęcia odważnych decyzji. Do końca grudnia 2020 roku w transporcie morskim jak i kolejowym brakowało pustych kontenerów, wszystkie kontrakty kolejowe w Chinach zostały wykorzystane, wiele składów towarowych zostało zatrzymanych poza terminalami, w związku z tym towar został zablokowany na granicy.

Dzięki determinacji i zaangażowaniu dwa pociągi wypełnione produktami medycznymi szczęśliwie ruszyły w drogę do Polski. To zadanie było możliwe do zrealizowania za sprawą współpracy z A.P. Moller – Maersk oraz pełnemu zaangażowaniu Działu Importu – powiedział Paweł Ciesek, Koordynator Działu Importu ZARYS International Group.

Ładunek o wielkości ponad 4 tys. m szesc. został rozdzielony na dwa pociągi. Pierwszy z nich XIAN-MALA przewoził 20 platform kolejowych z kontenerami wypełnionymi produktami medycznymi, zwierał 1340 m³ towaru. Druga część, około 2750 m³, czyli 41 kontenerów dotarła do Polski pociągiem YIWU-MALA. Obie części transportu zostały przyjęte w Porcie Przeładunkowym Małaszewicze. Transport drogą kolejową z Chin zajmuje około 14 dni. Pociągi do Polski z Chin podążały poprzez kraje Federacji Rosyjskiej.

- Po sukcesie zrealizowanego w minionym roku mostu powietrznego pomiędzy Chinami, a Polską postanowiliśmy rozszerzyć rozwiązania logistyczne. Jest to konieczne, ponieważ wszystkie, zlokalizowane w Polsce, linie produkcyjne ZARYS International Group są nieustannie, w pełni zaangażowane. Aby zapewnić stałe stany magazynowe i ciągłość dostaw konieczna jest współpraca z naszymi partnerami z Chin i innych krajów azjatyckich. Transport jednorazowego sprzętu medycznego, który został przyjęty w Małaszewiczach, to zgodnie z naszym stanem wiedzy, największe w historii polskiej służby zdrowia przedsięwzięcie tego typu. – powiedział Paweł Ossowski, prezes Zarządu ZARYS International Group – Główna część dostawy trafi na polski rynek medyczny, mniejsza część do naszych odbiorców eksportowych.

Bądź na bieżąco i obserwuj

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie