Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Czeladź: ul. Katowicka przejezdna, znika wahadło i tymczasowa sygnalizacja. Największa inwestycja w historii miasta zmierza do końca

Piotr Sobierajski
Piotr Sobierajski
Prace w rejonie ul. Katowickiej zmierzają do końca Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Prace w rejonie ul. Katowickiej zmierzają do końca Zobacz kolejne zdjęcia/plansze. Przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE Facebook Z. Szaleniec
W Czeladzi prawie gotowy jest już węzeł przesiadkowy “B” w ramach największej miejskiej inwestycji, a więc budowy aż trzech takich węzłów, które usprawnią zdecydowanie komunikację w tym zagłębiowskim mieście. Co równie istotne dla kierowców od dziś (poniedziałek 7 września), po 11 miesiącach znika wahadło na ul. Katowickiej, które znacznie spowalniało tutaj ruch w kierunku Sosnowca oraz Siemianowic Śląskich i Bytomia.

Ruch wahadłowy oraz tymczasowa sygnalizacja świetlna na ul. Katowickiej wprowadzone zostały na początku października 2019 roku. W godzinach komunikacyjnego szczytu tworzyły się tutaj korki, zwłaszcza, że wielu kierowców skręca w tym miejscu w kierunku bloków oraz domów położonych w rejonie ul. Dehnelów.

- Na szczęście każda budowa i każdy remont kiedyś się kończy – podkreśla Zbigniew Szaleniec, burmistrz Czeladzi.

- Rekordowo szybko Eurovia uporała się z rondem na ulicy Szpitalnej, a niestety długo trwała przebudowa skrzyżowania Katowickiej i Dehnelów oraz budowa Węzła"B". Nie wszyscy jednak wiedzą, że przy okazji wykonanych zostało wiele innych, ważnych przedsięwzięć, ale niestety opóźniających czas wykonania inwestycji. Szczególnie ważna była ta, realizowana przez Czeladzkie Wodociągi, związana z budową łącznika kanalizacji do kolektora głównego. Dzięki temu łącznikowi pod ul. Katowicką, wreszcie po kilkudziesięciu latach oczekiwań, mieszkańcy rejonu ul. Reymonta będą mogli zlikwidować szamba i podłączyć się do sieci kanalizacyjnej. Jej budowa wkrótce się rozpocznie. Największe jednak opóźnienia spowodowane przekładką swoich sieci spowodował najpierw Tauron a później firma Orange. Szczególnie ta ostatnia firma uprzykrzyła nam życie, wstrzymując przez wiele tygodni prawie gotową inwestycją. Ale wreszcie koniec i od poniedziałku na ul. Katowickiej przywrócony zostaje normalny ruch – dodaje.

Wkrótce też w rejonie tego ruchliwego skrzyżowania przy ul. Katowickiej pojawi się przyciskowa sygnalizacja świetlna dla pieszych, która pozwoli pieszym a zwłaszcza dzieciom udającym się do i ze szkoły, bezpiecznie przechodzić przez tę ulicę.

- Mam też inną dobrą wiadomość. Jak już informowałem, miasto wyremontowało swoją kładkę dla pieszych, a wkrótce, z czego bardzo się cieszę, bo mocno o to zabiegaliśmy, powiat rozpocznie lifting swojego mostu na Brynicy. Ale to nie koniec dobrych, powiatowych informacji. Powiatowy Zarząd Dróg ma już gotowy projekt remontu całej ulicy Katowickiej a na ukończeniu jest projekt remontu i częściowej przebudowy ulicy Dehnelów. Będzie to postawa do tego, by powiat wystąpił do Funduszu Drogowego o fundusze i nadzieja, że w przyszłym czy kolejnym roku, ulice: Katowicka i Dehnelów były także wyremontowane. Oby stało się to, jak najszybciej – przyznaje Zbigniew Szaleniec.

W Czeladzi największa miejska inwestycja w historii tego miasta zmierza zatem do końca. Powstają tu trzy całkiem nowe węzły przesiadkowe, z których największy pojawi się na terenie pętli tramwajowej w rejonie ulic Kombatantów i Szpitalnej.

Najwięcej nowości zapowiada się właśnie tutaj. Pojawiły się miejsca parkingowe, będzie postój taksówek, budynek dworcowy, wiaty przystankowe oraz zadaszone stojaki dla rowerów. Będą też widoczne kamery monitoringu, nowe chodniki. Będzie to węzeł pozwalający przesiąść się na tramwaj, autobus lub kontynuować jazdę rowerem. Całości zmian dopełniła budowa nowego ronda na skrzyżowaniu ul. Szpitalnej i Kombatantów, które czynne jest już od listopada 2019 roku.

W rejonie ul. Katowickiej, Dehnelów, Reymonta powstaje wspomniany wcześniej węzeł przesiadkowy “B” typu autobus – rower. Pojawiły się tu m.in. zatoki autobusowe, miejsca postojowe dla aut i stojaki na rowery.

Z kolei w rejonie ul. Francuskiej i Nowopogońskiej pojawił się drugi węzeł typu autobus – rower wraz z zadaszonymi wiatami rowerowymi oraz parkingiem typu “parkuj i jedź”.

W sumie w ramach tej inwestycji powstanie ponad 220 miejsc postojowych, umożliwiających przesiadkę na autobus lub tramwaj.
Ta ważna i wyczekiwana przez mieszkańców inwestycja nie tylko ułatwi poruszanie się po mieście oraz korzystanie z wybranych środków transportu, ale sprawi również, że przybędzie całkiem sporo nowych dróg rowerowych. W sumie 10 km tras rowerowych oraz 6 km pieszo-rowerowych. To właśnie one mają łączyć wszystkie trzy węzły przesiadkowe.

Cała inwestycja będzie kosztować 35 milionów złotych. Ma być gotowa jeszcze w tym roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na bedzin.naszemiasto.pl Nasze Miasto