Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TÜV) zaprezentowało nowy raport awaryjności samochodów. Jeżeli chcesz zmienić samochód, lub sprawdzić swoje cztery kółka - to kliknij w zdjęcia powyżej. W galerii prezentujemy pełny ranking - listę samochodów pogrupowanych wg. wieku - zaczynając od 2-3 letnich, a na 10-12 letnich kończąc.

Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego publikuje swoje raporty nieprzerwanie od 1973 r. Ma zatem ogromne doświadczenie w tworzeniu zestawień, pokazujących usterkowość aut trafiających w Niemczech na obowiązkowe badania techniczne.

Raport TUV 2017 - ranking awaryjności samochodów

Ranking aut, tworzony rokrocznie przez niemiecki TÜV nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli. Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania stwierdzone jedynie podczas obowiązkowych, okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut.

Mapa motoryzacyjnego dobrobytu w Polsce. Najstarsze samochody jeżdżą w Szczecinie, najmłodsze w Warszawie


Trudno jednak zaprzeczyć, że liczba usterek stwierdzonych na stanowisku diagnostycznym, zwłaszcza tych poważnych, określa w pewien sposób podejście producenta do kwestii jakości. Na tej podstawie każdy z użytkowników albo potencjalnych nabywców aut z rynku wtórnego może wyrobić sobie opinię o konkretnym modelu. Rozumowanie jest proste – jeśli elementy i podzespoły badane podczas kontroli diagnostycznych są mało usterkowe, to również te pozostałe nie powinny sprawiać kłopotów. I odwrotnie. Praktyka pokazuje, że taki scenariusz rzeczywiście sprawdza się. Dlatego mimo pewnych ograniczeń raporty tego typu co zestawienie TÜV są bardzo cenione wśród osób poważnie podchodzących do zakupu samochodu używanego.

TÜV grupuje auta według wieku i określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im niższy, tym model bardziej niezawodny. Instytucja bierze pod uwagę wykryte podczas przeglądów usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Samochody dzieli na następujące grupy: dwu- i trzyletnie, cztero- i pięcioletnie, sześcio- i siedmioletnie, ośmio- i dziewięcioletnie oraz dziesięcio- i jedenastoletnie.

Czytaj także

    Komentarze (6)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Do "czytelnik (gość)" (gość)

    Zamontuj sobie wtyczkę do przeglądarki Disable HTML5 Autoplay w opcjach ustaw disable autoplay i nie marudź.

    czytelnik (gość)

    Czy wy nie możecie usunąć tych debilnych, samowłączających się filmików, które uniemożliwiają przeczytanie tekstu, bo nie da się tego okna ani zamknąć, ani nawet przesunąć? Jesteście złośliwi, czy macie takich marnych informatyków?

    Bravo t-jet (gość)

    Tradycyjnie niemieckie najlepsze, a ja jeżdżę 7 letnim fiatem bravo t-jet i nawet nie znalazłem się na liście. Chyba cały czas stoję w serwisie. Jeszcze ktoś wierzy w opinię TÜV? Tak na marginesie poza rzeczami typowo eksploatacyjnych tj. olej, filtry, świece, hamulce wymieniłem tylko regulator napięcia, więc dalej mogą sobie promować niemieckie żelastwo, a ja i tak wiem swoje ;-)

    CHANKIE (gość)

    Publikujecie takie porównania z niczym nie związane z polskimi realiami. Chcecie aby wasz artykuł był interesujący..to zastanówcie się jakimi autami jeżdżą Polacy a nie. .udostępniacie porównanie TUV ...